Vad har hänt med juicetrenden? Förra året var den enorm och infiltrerade alla bloggar men nu är det knappt någon som juicar. Eller så har det blivit så pass vanligt att det inte platsar i var och varannat blogginlägg? Jag inväntar fortfarande fler superjuicer i butikshyllorna, framförallt i kioskerna. Lite som detta.

Det fina med Soul Cycle i NYC var att man inte behövde ett gymkort. Man köpte plats på nätet bara, och betalade för de klasser man gick på. Be.Core på Kommendörsgatan i Stockholm funkar på samma sätt: köp så många klasser du vill. Smidigare än ett klippkort. Jag väntar på att fler övergår till samma koncept.

Jag noterar träningstrenden bland unga bloggare och hur e-handelstjänsterna jobbar med content. Såväl Nelly som Gina Tricot använder sig av bloggare för att kicka igång försäljningen 2015. “Bloggare är de nya rockstjärnorna” summerade en deltagare på en föreläsning om bloggare och påverkan, som jag höll i höstas. Det här området är superspännande och jag ser fram emot vad mer som händer detta år!

Har du noterat några trender (eller frånvaro av trender) under de första dagarna av 2015? Eller kanske några andra tecken i tiden? Jag tycker förresten att Jessica Gedin alltid spanar fantastiskt bra i P1:s Spanarna, nu senast i fredags (podtips!).

[insert]craft sportswear runlimitless sara rönne[/insert]

Min kampanj för Craft Sportswear förra våren. Inte en del av contenttrenden eftersom jag var med som vanlig person och inte nödvändigtvis som bloggare. Men det gjorde kampanjen lite roligare ändå: den innehöll riktiga löpare av olika slag och bakgrund.

0