Min träning sköter sig inte per automatik. Jag tror att många av oss har våra egna strategier för att få till träningen – men vi upplever mer eller mindre långa perioder där det mesta flyter på rätt så smärtfritt. Och perioder när det inte gör det. Dessa fem faktorer har jag identifierat som orsaker till #fail när det kommer till min träning:

1. Jag tänker för kortsiktigt och prioriterar fel. Och låter jobb gör före min power hour. Kortsiktigt så får jag en extra timmas jobbtid. Långsiktigt får jag mycket färre timmar jobbtid eftersom jag blir ineffektiv arbetsmässigt och rent krasst mår sämre.

2. Jag har ingen plan. Detta kan vara en högst personlig grej men har jag ingen plan blir det ingen träning gjord. Jag vill ha en plan för vad jag ska träna (och varför) och jag vill helst ha den klar kvällen innan.

3. Jag har inte rätt utrustning. Jag kan inte gå på cykelpass i löparkläder och jag kan inte springa i danskläder. Nu dansar jag i och för sig inte, men ändå.

4. Jag har ingen energi. Jag måste vara på g inför träningen; och ha ork. Både mentalt och fysiskt; inte vara helt slut efter jobbet och inte vara helt slut eftersom jag inte ätit.

5. Jag lät det gå för länge. Ska jag gymträna vill jag göra det så tidigt som möjligt på dagen – ska jag utomhusträna, till exempel springa eller åka längd, så vill jag göra det sent på kvällen. Just gymnöten måste jag knäcka – jag har som mål att få den träningen gjord före kl 10 på dagen. Det är uppenbarligen svårt.

Vad har du för knep att lyckas med din träning? Och vad har du identifierat orsakar #fail?

Röhnisch shape tights

1