Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Misstag du gör som löpare

Äntligen är det dags för ett nytt podavsnitt av podden Träningsglädje TALKS! I det här avsnittet pratar jag med löpcoachen och löpcoachutbildaren Snabba Fötter om löpning; och framförallt saker man inte ska göra som löpare.

Vi pratar saker man inte ska göra när man ska komma igång med sin löpning, saker man inte ska göra när man är igång med sin löpning, saker man inte ska göra när man planerar sin löpning, saker man inte ska göra på lopp, tankar man inte ska tänka inför sitt lopp och mål man inte ska sätta och såklart – hur man inte ska springa.

Utifrån alla de saker man inte ska göra så säger vi en eller två eller faktiskt rätt så många grejer om hur man istället ska göra. Eller ja, mest löpcoachen då – med tanke på att han är just löpcoach! Han har förresten sprungit fler än 35 marathonlopp och långt fler än 50 halvmaror. Sedan han började springa marathonlopp har han sprungit i snitt mer än ett marathonlopp per år.

In och lyssna på podden, den är rätt så kul!

Företaget Mind Apps som gjort Mindfulness appen är sponsor till Träningsglädje TALKS. Mindfulness Appen finns att ladda hem via App Store och Google PlayGenom appen kan du följa med på guidade meditationer som är 3 minuter – eller längre. Du kan också välja tysta meditationer eller vem som ska guida dig genom meditationen.

Jag inledde det här året med väldigt mycket mindfulness och jag tycker att jag byggde en bra bas under hela januari. Det skapade ett fint inre lugn; även om det kräver mer tid för att använda mindfulness som ett sätt att styrketräna sin mentala förmåga – eller bygga pannben. Just pannben pratar vi om i början av avsnittet. Är det samma sak som vinnarskalle? Vad tycker du?

pod om hälsa och träning; träningsglädje talks

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Lyssnade när jag passande nog sprang löpbandsintervaller. Jag kände mig tvärtom-träffad av ”att springa för lite distans”, eftersom jag nästan bara mysjoggar. Därav att det blev intervaller idag som motpol till det, inspirerad av er. Älskade inledningen – du låter härligt, nästan fnittrigt glad 🙂

    Sara Borg 2016-02-12 21:47:09 http://saraborg.blogspot.se
    Svara
  • Å vad bra, ska genast ladda ner och lyssna på långpasset i helgen. På din fråga: nej jag tycker inte vinnarskalle är samma sak som pannben. Särskilt inte för en ultralöpare, då är ju pannebenet till för att mentalt klara av att hålla sig på benen, medan vinnarskallen associerar jag verkligen bara med PB och att… ja, just vinna. Typ? Själv tycker jag att jag har lite för lite pannben, och NOLL vinnarskalle! Jag vill ju bara ha kul när jag springer! Komma sist är också en talang!

    Nina L 2016-02-12 11:07:21
    Svara
  • Å, då ska jag se till att ta ner avsnittet och lyssna senare idag eller under helgen! 🙂

    Sara Borg 2016-02-12 07:41:22 http://saraborg.blogspot.se
    Svara
  • Vilket fantastiskt ämne! Och det är alltid kul när Snabba Fötter är gäst i din superinspirerande pod. Trevlig helg!

    alice 2016-02-12 07:07:01
    Svara

senaste från Hälsa

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
34 kvadrat
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Sanne Alexandra
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Man
Viktor Frisk
Man
Marcus Schuterman