Jag väntar på den nu – träningsvärken. Det var faktiskt ett tag sedan jag kände den och den är saknad. Ja det sitter jag här i soffan och säger, men när den väl ger sig till känna kommer jag förmodligen att ändra mig.

Bästa sättet att skaffa träningsvärk på är att göra nya grejer. Just nu gör jag inte så mycket nytt, men jag gjorde i alla fall 30 minuter av en del gamla godingar.

Jag satte på en pod och körde en styrkeamrap med bara ett redskap: ett gummiband.

Första kvarten gjorde jag en cirkel med: drag framåt, drag åt sidan med bicepscurls och axelpressar. Om och om igen med så lite vila som möjligt.

Andra kvarten satte jag bandet i taket och gjorde tricepspushdowns, omvända flyes och en miniövning som stärker området mellan skulderbladen.

Jag ska erkänna att ett tag funderade jag på att växla mellan 2 övningar, och enbart dessa två, under hela halvtimmen. Det var nog tur att jag varierade mig, det hade blivit lite tradigt…

Det märks att solen går ner tidigare nu. För bara någon (kanske några…) veckor sedan gick den ner runt 18.20 – idag landade den bakom ett fjäll en bit innan 18. Snart kommer jag knappt att se den alls. Tur att det finns snö och pannlampa som lyser upp!

Vad är ditt bästa recept för träningsvärk?

[insert]sara träningsglädje[/insert][insert] höst i åre[/insert]

0