Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Träningsmotivation

Visst lyssnar du på min podcast? Om du prenumererar på den i din podcastapp ser du att det finns ett nytt avsnitt att lyssna på sedan igår kväll. Det 40:e avsnittet handlar om träningsmotivation – jag och Annika, som du numer bara kan följa via instagram, tog ett snack om det.

Jag pratar en del om citatet ”motivation är inget man får, det är något man förtjänar” som jag inte riktigt förstår, trots att ha hört det i så många år. Förstår du vad som menas? Förklara gärna i kommentarsfältet.

Taggen inför tisdag morgon är #tisdagsmorgon. Förstår du inte vad jag menar? In och lyssna!

Min sponsor heter Readly och genom att signa upp dig här kan du läsa i princip hur många tidningar som helst under 2 veckor i din surfplatta. Himla smart. Du kan dessutom spara artiklar till senare, till exempel om du hittat något kul recept, träningsövning eller grej du vill shoppa.

träningsglädje talks readly

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Ang det där citatet – jag håller med om det ni pratar om med att man ibland saknar motivation fast man verkligen ”förtjänar” det och borde få lite belöning i form av inspiration och motivation att fortsätta.

    Jag har nog däremot snarare hört citatet i det motsatta sammanhanget, både vad gäller träning, hälsa och andra sammanhang – att ibland är det bara att göra, att ”inte ha motivation” är ingen ursäkt för att inte ta tag i något man vill. Om man bara satt och väntade på att inspirationen skulle kicka igång skulle det inte bli många lopp sprungna, matlådor fixade eller hemtentor skrivna – däremot kan nog många känna igen sig i att motivationen och inspirationen kan komma när man väl sätter igång, som en följd av att man upplever positiva effekter av sitt val att göra något.

    Så har jag uppfattat citatet. Det är inget jag brukar ”använda” själv, däremot kan jag påminna mig själv om principen – tex när den motivation jag kanske kände väldigt starkt när jag satt och planerade veckans träning är helt bortblåst när jag väl ska ge mig ut och träna – så är det bästa jag kan göra oftast inte att vänta på att den ska komma tillbaka utan att bara göra det ändå. Och att den väldigt ofta kommer tillbaka så fort jag kommit ut och är där

    Tack för ett bra podavsnitt!

    Malena 2014-08-20 15:14:33
    Svara
  • Oj, har missat att Annika har slutat blogga!(?) Tråkigt men säkert positivt för henne! :)

    Helena 2014-08-18 12:39:22 http://www.healthbyhelena.com
    Svara

senaste från Hälsa

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Sanne Alexandra
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Flora Wiström
Man
Philip Conradsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Fannie Redman
Man
Kevin Triguero
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Fanny Ekstrand
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Träningsglädje
Home
Amelia Widell
Mode
Linn Eklund
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Home
Sanna Fischer
Man
Marcus Schuterman
Mode
Chrystelle Eriksberger
Man
Viktor Frisk
Man
Johan Hurtig
Man
Niklas Berglind
Mode
Emelie Wikström