Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

3:1

Först kom 5:2 som knappt verkar ha nått mitt medvetande faktiskt. Jo jag vet att det finns men eftersom jag var TV-lös när det verkade härja som värst, och knappt ens kollar TV nu när jag lämnat Dalafjällen men inte läser kvälls- eller skvallerpress så har det inte riktigt nått mig som den epidemi det verkar vara. Jag själv kör 3:1-planen. Det har inte med mat att göra, däremot träning.

Jag är enormt glad över att bolla min träning och mitt allmänna livspusslande med Annie. Hon har en hel del coachklienter och är duktigt på såväl kost som träning, såväl i allmänhet som synnerhet. Och så har hon mig som liksom lever i projekt och som tydligen inte kan tänka längre än näsan räcker och verkligen inte är rutinmänniska och liksom inte kan äta frukost prick 7 och lunch klockan 12. Inte för att hon tyckt det. Jag skulle bara inte kunna. Och jag vill inte.

3:1 är ett försök till humor från min sida. Jag skrev om den planen förut, när jag fortfarande var i Sälen. Det är en superenkel träningsplan med nyckelpass som jag faktiskt tror jag både kan och vill följa. En låda jag kan jonglera med, liksom. Som funkar även när jag är på resa eller har full fokus på att genomföra lopp (som nu närmast på Cypern). Världens enklaste och smartaste träningsplan just nu i mitt liv.

3 träningsdagar följt av 1 vilodag. Ett fokus för varje dag. Intervaller med hög puls, längre pass på låg intensitet och tung styrka. Kryddat med rörlighet och mängdmotion som inte sliter. Easy as that.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Söta du! Ser framför mig boken: Saras 3:1- ett liv i balans :) <3

    Svara
  • Känns precis lagom. Låter som ett bra sätt även för mig. Från och med nu blir det 3:1!

    dorro 2013-11-08 18:08:52 http://www.dorro.se
    Svara
  • Bra där träningsglädje! Helt lagom mycket träning blir det då tror jag. Själv fascineras jag av alla recept och receptböcker till 5:2. Jag trodde grejen var att inte äta och sedan äta som vanligt eller hur man vill. Det borde inte behövas några recept till det.

    anneliten 2013-11-08 07:35:03 http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
    Svara
  • Tyvärr räcker det ju inte att undvika kvällstidningar för att missa 5:2, det fyller varenda bokhandel och matvarubutik. ”Den här rätten passar för 5:2-dieten!” Vad fan hände..?

    Jeanna 2013-11-08 05:30:47 http://Minatraningstajts.se
    Svara
  • Hej! Bra blogg du har här, brukar kolla in ibland. Kolla gärna in min sida om kreatin som jag gjort i utbildningsyfte.

    Kör hårt!

    Med vänlig hälsning
    Niklas

    Niklas från kreatin k 2013-11-07 22:40:07 http://www.kreatinkungen.se
    Svara
  • 3:1 gillar jag skarpt!! Tränar ungefär så redan nu men det har va ju så smart och lättförståligt! Skit i 5:2 alla kör på 3:1 :-)

    Saras Träningsblogg 2013-11-07 20:58:16 http://monch.blogg.se
    Svara

senaste från Hälsa

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Man
Kevin Triguero
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Petra Tungården
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Dasha Girine
Man
Johan Hurtig
Man
Philip Conradsson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
Andrea Brodin
Man
Viktor Frisk
Man
Marcus Schuterman
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Flora Wiström
Mode
Linn Eklund
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Sanne Alexandra
Home
Sanna Fischer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Foodjunkie
Home
Amelia Widell
Man
Niklas Berglind
Mode
Emelie Wikström