Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Bygg kroppen för backar

Jag informerade min PT om mitt mål och insikt att det krävs att jag blir kung på backar i år så när jag kom till gymmet imorse hade hon ett backbyggarpass redo för mig. Det involverade mycket ben och mycket core. Passet bestod av ett gäng trisets (tre olika övningar man gör i en följd utan vila).

Ett triset bestod av en tung och låg släde som jag skulle skjuta framför mig ett gäng metrar (klart roligaste övningen – jag gillar ”slitaövningar” för där är jag stark…) sedan gående utfallssteg följt av höftlyft där man ska vandra med fötterna med korta, korta steg tills kroppen är raklång (tänk omvänd planka) och sedan in igen. Jag gissar på träningsvärk i baksida lår i morgon!

Casall Crocko

Tights // Casall Crocko. Skor // Nike Free.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • JHH: mycket kul!

    Åsa: vad härligt – jag blir glad!

    Sven: du vet ingenting om mina svagheter, eller hur? tycker därför att din rekommendation är direkt felaktig.

    admin 2013-03-13 18:32:54
    Svara
  • Lät väldigt roligt! 🙂
    Tack för en superbra blogg, länkade dig i ett inlägg för någon timme sedan! Superinspirerande blogg och otroligt läsvärd 🙂

    Kram,
    Isabelle

    Isabelle - Hälsa & träning 2013-03-13 15:00:14 http://fitnessbyisabelle.shapemeup.se
    Svara
  • Lät väldigt roligt! 🙂
    Tack för en superbra blogg, länkade dig i ett inlägg för någon timme sedan! Superinspirerande blogg och otroligt läsvärd 🙂

    Kram,
    Isabelle

    Isabelle - Hälsa & träning 2013-03-13 15:00:14 http://fitnessbyisabelle.shapemeup.se
    Svara
  • Om du vill träna på gym för att bli bättre på att springa i backar skall du inte fokusera på baksida lår. De två muskelgrupper som jobbar mest vid backlöpning är vader samt framsida lår. Självklart är det bra att ha starka baksidor som matchar framsidorna. Lycka till!

    Sven Duva 2013-03-13 13:08:59
    Svara
  • Om du vill träna på gym för att bli bättre på att springa i backar skall du inte fokusera på baksida lår. De två muskelgrupper som jobbar mest vid backlöpning är vader samt framsida lår. Självklart är det bra att ha starka baksidor som matchar framsidorna. Lycka till!

    Sven Duva 2013-03-13 13:08:59
    Svara
  • Hej!
    Jag blir så otroligt glad när jag läser din blogg!
    Är en tjej på 43 år. 176 cm över havet och jag väger 80 kg.
    Har verkligen fått lära mig att det inte alltid är den som är trådsmal som är sundast och mår bäst!
    Fortsätt vara du!

    Åsa 2013-03-13 11:06:49
    Svara
  • Hej!
    Jag blir så otroligt glad när jag läser din blogg!
    Är en tjej på 43 år. 176 cm över havet och jag väger 80 kg.
    Har verkligen fått lära mig att det inte alltid är den som är trådsmal som är sundast och mår bäst!
    Fortsätt vara du!

    Åsa 2013-03-13 11:06:49
    Svara
  • Låter vääldigt roligt 🙂

    JHH 2013-03-13 11:04:52 http://jhh.blogg.se
    Svara
  • Låter vääldigt roligt 🙂

    JHH 2013-03-13 11:04:52 http://jhh.blogg.se
    Svara

senaste från Hälsa

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Dasha Girine
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Flora Wiström
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Sanne Alexandra
Mode
Linn Eklund
Man
Kevin Triguero
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Man
Viktor Frisk
Home
Sanna Fischer
Man
Marcus Schuterman
Man
Johan Hurtig
Home
Amelia Widell
Man
Philip Conradsson