Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Running Club på Balance

Jag har tränat löpning i grupp – inomhus. Training for runners som körs på SATS kan slänga sig i väggen. Running Club, som löpträningen i gruppform heter på Balance, körs på löpband och är ungefär hur jobbigt som helst.

Intervallupplägget var enkelt (att förstå): 1, 2, 3, 4, 5, 5, 4, 3, 2, 1 minuts intervaller med 1 minuts vila mellan varje. Vi skulle hålla ungefär samma fart hela tiden och jag gick ut i en beskedlig hastighet. De första intervallerna gick fint. När vi var uppe och skulle köra 4 minuter började mitt pannben gnagas sönder. Jag började tänka negativa tankar. ”Fan vad långt det är”. Jag började räkna sekunder och det gick alldeles för långsamt. När vi intervallat i 2 minuter kändes det som om det gått en evighet. Det enda som alltid gick fort var den sista minuten. Jag kan alltid besegra 1 minut – oavsett hur många minutrar vi kört innan. Men 3, 4 och 5 minuter är jag för dålig på. Där går gränsen för vad jag mentalt kan hantera mentalt i jobbighet. Än så länge.

Yoga med Johanna Andersson

När jag kom hem igår kväll låg ett guldigt vadderat kuvert på sängen. Inuti låg Johanna Andersson – i DVD-format. Johanna är nog den mest fantastiska yogainstruktör jag gått för och det hon är så fantastiskt bra på är att avdramatisera det där med yoga. Att inte vara så allvarlig utan att ta det för vad det är. Hon fick mig att se träningsglädjen i yogan och jag ser fram emot att yoga till hennes nysläppta DVD ”Global yoga för alla”.

Johanna Andersson står också bakom Yoga Games som hålls i Göteborg i maj – det första nordiska yogakonventet. Om jag är sugen på att åka? Gissa! Jag ska försöka bestämma mig innan 7 mars så att jag kan använda boka-tidigt-rabatten.

Veckan som kommer

Jag har haft en riktigt bra helg hemma i Halmstad – men nu är jag tillbaka i Stockholm igen. Jag tänkte börja veckan med lite crossfit, och hoppas på att träningsvärken inte kommer gnaga sig fast i benen i 3 dagar som förra gången. Målet för veckan är också att komma upp i 3 löppass och jag hoppas att vädret hjälper mig lite på traven. Imorgon går jag all in och kör en intervallbetonad löpklass i gruppform och på tisdag återhämtar jag mig med dubbla yogapass. Det är ungefär så långt jag har kommit i min träningsplanering just nu…

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Josefines Yoga
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Chrystelle Eriksberger
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Home
34 kvadrat
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sanne Alexandra
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Man
Viktor Frisk
Man
Marcus Schuterman