Idag blev det annan träning än spinning. Det sägs ju att man ska variera sig!

Kinesis

Träningspasset började med kinesis/pt-cirkel. Vi jobbade på olika stationer (med ”kinesismaskinerna” och vanliga övningar med kroppen eller vikter som redskap) i 45 sekunder och sedan bytte vi station utan vila mellan dem. Totalt var där 8 stationer och när vi gjort ett set fick vi vila i någon minut. Totalt gjorde vi 4 set.

Rätt kul pass faktiskt. Jag blev varm och svettig men kände inte direkt någonting i musklerna. Kinesis är uthållighetsträning och alltså inte optimalt om man, som jag, vill bygga muskelmassa. Men nog är det ett bra komplement till min vanliga styrketräning!

Intervall

Efter kinesispasset kom min löptränare till gymet och vi körde lite intervaller på löpbandet. Han pratade – jag sprang. Och sprang. Och sprang. Visserligen bara en halvtimme men tur var väl det. Trots att det var jobbigt som fn (rent ut sagt) så var det superkul!

Vi körde intervaller på 12 och 13 km/h i två respektive en minut.

Sammanlagt försvann där runt 800 kcal ikväll. Rätt bra jobbat. Jag firade det med en skål havregrynsgröt på kvällen (med mormors urgoda skogshallonsylt).

0